Szukaj w serwisie

Kategorie:

Temat na czasie | Nowości rynkowe | Wydarzenia | Rynek budowlany | Prawo | Finanse | Narzędzia | Zabytki

Tutaj jesteś: Aktualności / Prawo

Formalności związane z budową domu będzie można załatwić przez internet

kategoria: Prawo, opracowanie: Redakcja, źródło: archeton.pl

Komunikacja z organami państwowymi przy użyciu środków komunikacji elektronicznej stopniowo staje się coraz bardziej dostępna. Niebawem wiele formalności związanych z budową domu również będzie można załatwić przez internet. Dzięki nowoczesnym kanałom komunikacji elektronicznej nie tylko inwestor zaoszczędzi czas i pieniądze. Przewiduje się redukcję kosztów administracyjnych o połowę.

Naprzeciw potrzebom inwestorów wychodzi Ministerstwo Gospodarki poprzez przygotowanie projektu założeń ustawy o redukcji obowiązków informacyjnych oraz o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców.

Nowe przypisy pozwolą na przesłanie drogą elektroniczną informacji do właściwych organów w sprawie zakończenia budowy domu, jak i zgłoszenia zamiaru przystąpienia do użytkowania budynku.

  • Istotną kwestią z punktu widzenia realizacji inwestycji budowlanej byłoby umożliwienie prowadzenia dokumentacji budowy drogą elektronicznej. Należy pamiętać, że dziennik budowy, zawiadomienie o zakończeniu budowy i zgłoszenie zamiaru przystąpienia do użytkowania to dokumenty, które inwestor ma obowiązek  złożyć we właściwym urzędzie - informuje Anna Macina z firmy architektonicznej Archeton Sp. z o.o.

Planowane jest także wprowadzenie możliwości komunikacji elektronicznej z urzędem w przypadku kiedy kierownik budowy ma powiadomić inwestora o wpisie do dziennika budowy dotyczącym wstrzymania robót budowlanych z powodu wykonywania ich niezgodnie z projektem.

  • Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami inwestor jest także zobligowany natychmiast zawiadomić właściwy organ o zmianie kierownika budowy lub robót, inspektora nadzoru inwestorskiego, projektanta sprawującego nadzór autorski. E-dokument potwierdzający ten fakt byłby niewątpliwie słusznym rozwiązaniem - komentuje Anna Macina.

Wg Prawa budowlanego właściciel, czy zarządca jest zmuszony prowadzić dla każdego budynku książkę obiektu budowlanego, w której są zapisy co do przeprowadzanych badań i kontroli stanu technicznego, remontów i przebudowy, w okresie użytkowania obiektu budowlanego. Ministerstwo Gospodarki pragnie by przepisy dopuszczały również formę elektroniczną takiej książki, a nie wyłącznie papierową.

autor: opracowanie: Redakcja, źródło: archeton.pl

powrót

 

Dodaj komentarz:

Dodaj swój komentarz
Autor komentarza:
Treść komentarza:
Kod:
Wpisz kod:
Akceptuję regulamin

Wasze komentarze:

Aktualnie brak komentarzy

Szukaj:
 
 
 

PROJEKT I WYKONANIE: www.themedia.pl  
GŁÓWNA | O NAS | REKLAMA | POLITYKA PRYWATNOŚCI | KONTAKT


Copyright © 2011 by panoramabudownictwa.pl - profesjonalnie o budowaniu i remontach